Announcement

Collapse
No announcement yet.

EG8CM Corpus de Mazo Award

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  •  

    EG8CM Corpus de Mazo Award

    AWARDS

    From the Delegation of URE we want to collaborate with the aggrandizement of this party for which we put on the air this award of radio, so much for Radio amateurs as for SWL.

    The special station, EG8CM, will be in the air from June 2 to 15, 2017, operated by different collaborators, in different bands and modes.


    5 different electronic awards will be awarded in .PDF or JPG format in the mixed mode.
    Types of Awards:
    1 - HALLWAYS
    2 - CARPETS
    3 - BREAKS
    4 - ARCHES
    5 - THE WALLPAPER

    1.Award PASILLOS: It will be necessary to make at least 2 contacts / SWL reports with the
    EG8CM station in any band and mode.

    2.Award ALFOMBRAS: it will be necessary to make at least 4 contacts / SWL reports with the
    EG8CM station in any band and mode.

    3.Award DESCANSOS: It will be necessary to make at least 6 SWL contacts / reports with the
    EG8CM station in any band and mode.

    4.Award ARCOS: It will be necessary to make at least 7 SWL contacts / reports with the
    EG8CM station in any band and in 2 different modes.

    5.Award EL TAPIZ: It will be necessary to make at least 7 contacts / SWL reports with the
    EG8CM station in any band and in 3 different modes.


    Bands and modes:
    •Bands: all permitted within the Band Plan of the IARU.

    •Modes: SSB, CW and DIGI (PSK, RTTY... etc.)


    Duplicate contacts will not be counted in the same mode and band. (Contacts made on different days in the same band are not considered valid, and only one contact per band and mode is valid for the duration of the activity). 20m SSB, 20m CW and 20m DIGI (in any of its modalities) are three contacts in 20m that can no longer be repeated on successive days. DIGI mode is any one of them, it is not valid for example .20m PSK and 20m RTTY, it is only valid one of them.



    Application for awards:

    The awards will be requested once the activity is completed and before June 30, to the e-mail: ea8rcp.lapalma@gmail.com or to ea8ik@ure.es stating: Indicative and full name, as you want it to appear in the award.

    Once we verify the QSO we will send by e-mail the corresponding award from August 2017.

    Any doubts to the same e-mail.


    5 Diplomas Corpus Christi Villa de Mazo 2017 – EG8CM

    Villa de Mazo, en la isla canaria de La Palma, donde tiene su sede social la Delegación de URE de Santa Cruz de la Palma, se llena de colorido y olor a flores para la celebración de la festividad del Corpus Christi, su principal fiesta local, que sigue celebrando su día grande el jueves que sigue al octavo domingo después del Domingo de Resurrección.

    Declarada a partir de 1985 como Fiesta de Interés Turístico Nacional, la celebración se prolongará durante semanas con actos culturales, deportivos y de ocio, para acompañar la tradicional celebración religiosa que acoge el paso de la procesión del Santísimo Sacramento a través de su elemento más destacado en esta fiestas, las obras de arte que con espectaculares diseños se crean en los pasillos, alfombras, descansos, arcos triunfales y el Tapiz, realizados por las artesanas manos de los vecinos de la Villa de Mazo, con pétalos, flores, plantas, semillas y musgos… recolectados durante meses en montes campos y costas, que serán colocados la víspera del Corpus en las calles del casco urbano, El Pueblo, por los vecinos de los distintos barrios de la Villa de Mazo.

    El Tapiz es uno de los elementos que contribuyen a engalanar el casco urbano, es un singular cuadro confeccionado íntegramente con materiales vegetales naturales, sin recurrir a ningún tipo de tintes, se coloca bajo el balcón del edificio principal del ayuntamiento de Villa de Mazo y reproduce, por lo general, alguna escena del paisaje rural del municipio o de la isla de La Palma.

    La fiesta del Corpus Christi en Villa de Mazo tiene su arranque en 1605, tras la solemne colocación del Santísimo Sacramento en el templo de San Blas el 15 de mayo del mismo año, y desde 1873 el Corpus se celebraba con alfombras y pasillos y decorando altares y colocando pañuelos de tela. Hasta los primeros años cincuenta del siglo XX predominaban las alfombras de sal, sin embargo los antecedentes más próximos a los arcos actuales datan de 1954 con arcos cubiertos de brezo y ramas.

    En el 2017 la fiesta del Corpus Christi será el 15 de junio, y los festejos arrancan oficialmente el 2 de junio con la lectura del Pregón de las Fiestas que correrá este año a cargo de José Guillermo Rodríguez Escudero, director de comunicación interna de Binter en La Palma y un estudioso apasionado de la imaginería religiosa. El Cartel anunciador de las fiestas ha sido diseñado por el polifacético artista palmero Luis Morera, escultor, cantante y compositor son algunas de las facetas que ha desarrollado con éxito. “Para Villa de Mazo contar con la colaboración desinteresada de un artista de este nivel en la creación del cartel es todo un lujo”, señala el alcalde José María Pestana.
    EG8CM Corpus de Mazo Award
    73 Al 4L5A
  •  

    #2
    on 7095 now
    73 Al 4L5A

    Comment

    Working...
    X